Evenementen

Hieronder een overzicht van de evenementen die Kiwanis Vilvoorde Noordrand organiseert.
Klik op de foto’s om ze te vergroten.

Kiwanis Outdoor Action

Jaarlijks organiseren we de “Kiwanis Outdoor Action”, een familiale activiteit ten voordele van ons Witte Raven project.  Met ons Witte Raven project steunen we de Vilvoordse scholen in hun strijd tegen kinderarmoede.  De Kiwanis Outdoor Action gaat door op een zondag in juni.

Je kan dan komen wandelen, fietsen of indoor klimmen.

Wie het op een zondag liever rustig en “chill” wil houden, kan er ook gewoon komen genieten van een hapje en drankje in onze zomerbar in het Asiat Park te Vilvoorde.
De kunstliefhebber kan een bezoekje brengen aan de Horst Arts Exhibition. Een kunsttentoonstelling die volledig de sfeer van het bruisende en alternatieve Asiat Park uitstraalt!

De opbrengst gaat integraal naar onze strijd tegen kinderarmoede in Vilvoorde.

Mosselfeest

Al meer dan 40 jaar lang organiseert Kiwanis Vilvoorde Noordrand op de eerste zaterdag van oktober een groot mosselfestijn. Dit gaat door bij Ons Tehuis Brabant in Kampenhout.  Een zorginstelling die we reeds sinds het ontstaan van onze club steunen.

En “groot” kan je letterlijk nemen.  Meer dan 2000 bezoekers kunnen hier genieten van de gezelligheid, de beste wijnen, de frisse bieren en natuurlijk ook de lekkerste mosselen van de wereld.  Meer dan 150 helpers zorgen ervoor dat alles vlot verloopt.

De opbrengst van dit evenement wordt altijd integraal besteed aan de vele sociale projecten die wij elk jaar ondersteunen.

Mosselfeest

Special Olympics Belgium

Elk jaar organiseert Special Olympics Belgium de Nationale Spelen tijdens het Hemelvaartweekend. Meer dan 3000 atleten met een verstandelijke beperking, begeleid door 1200 coaches, nemen deel aan de Spelen in een twintigtal sportdisciplines.  Voor alle deelnemers is dit een evenement waar reeds maanden op voorhand naar uitgekeken en naartoe geleefd wordt. En uiteraard ook voor getraind wordt.

Binnen de competities is het van groot belang dat elke atleet een eerlijke kans krijgt. Dit wordt gedaan door een opdeling te maken in homogene reeksen op basis van de individuele mogelijkheden en beperkingen.

Samen met talloze andere vrijwilligers zorgt onze club voor de omkadering van de atleten tijdens de Spelen waardoor het voor hen en voor ons steeds een onvergetelijk moment wordt.